Education Academy | Leren rekenen tot 20 … niet zo vanzelfsprekend!

Leren rekenen tot 20 … niet zo vanzelfsprekend!

Hilde Heuninck

Leerdoelen

  • De deelnemer leert rekenproblemen herkennen.
  • De deelnemer heeft kennis van de oorzaken van deze rekenproblemen.
  • De deelnemer leert als therapeut een meerwaarde zijn in de aanpak van deze problemen.

Omschrijving

Tijdens deze opleidingsdag proberen we inzicht te krijgen in de problemen die kinderen ondervinden bij rekenen tot 20.

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat er linken zijn tussen psychomotorische ontwikkeling en schoolse vaardigheden. We gaan gedurende deze dag in op hoe de ontwikkeling van psychomotoriek een invloed heeft op rekenen.

Het herkennen van rekenproblemen, de oorzaken en hoe je als therapeut een meerwaarde kan zijn in de aanpak van deze problemen komt uitgebreid aan bod.

Het accent van de dag ligt op de psychomotorische aanpak van rekenproblemen.

Doelgroep

  • Therapeuten
  • Kinesitherapeuten (pediatrisch)
  • Kinderfysiotherapeuten
  • Kinderoefentherapeuten
  • Logopedisten
  • Ergotherapeuten

Modules

Module 1 - 4 februari 2022: Leren rekenen tot 20 … niet zo vanzelfsprekend!


u tot u
De Casteleer

Sprekers

  • Hilde begeleidde in de voorbije jaren een kleine 1000 kinderen met leermoeilijkheden. Ze hebben haar ontzettend veel geleerd.

    Zo leerde ze bijvoorbeeld dat niet één kind uit vrije wil leermoeilijkheden ontwikkelt en zag ze geen enkel kind dat fouten maakte om haar te irriteren. Ze merkte dat de man...

Leren rekenen tot 20 … niet zo vanzelfsprekend!
Hilde Heuninck
€ 285.00Incl BTW€ 235.54Excl BTW

Inbegrepen

  • Certificaat
  • Hand-outs

Lesmomenten


  • u tot u
    De Casteleer

Subsidies

  • KMO Portefeuille (bespaar €85.5)

Maaltijden

  • Lunch